söndag 1 maj 2011

Dåligt samvete..

"Jaha, får jag inte underhållning i form att gå ut, så ska ja titta på skräckfilm"

Ja, jag har haft/har dåligt samvete.. Sen jag opererat handen har jag bara inte orkat att gå långpromenader med Lyra.
Det har väl kanske blivit två stycken sen operationen.. sen har det bara blivit "lathets-promenader" nere på ängen. Hon kutar omkring som en dåre och jag behöver inte gå så långt. Det har varit som all kraft och energi bara försvunnit. Och en hund som inte fått röra på sig, vet ni som alla blir till slut ganska så jobbig. Tjatar, lyssnar inte, småpiper och är bara allmänt jobbig. Fast de man egentligen är irriterad på är sig själv, det är ju mitt fel att hon är så, inte hennes. Man har inte tålamod för fem öre, och när hon börjar smådra i kopplet när man är ute så bara blir man arg direkt. För de är ju inget hon direkt brukar.. Och inomhus, jag blir galen! Rantar efter en exakt hela tiden, går i vägen för en och lyssnar inte först man blir arg och höjer rösten. Och den relationen vill ingen ha med sin hund, att man ska behöva bli förbannad för att de ska lyssna.
Så igår kväll bestämde jag mig för att göra en "att göra lista" för idag. Har man en lista så är de plötsligt inte lika jobbigt :)

Så först på listan var att bädda nytt i sängen, vilket jag har gjort. på andra plats kom "lååååång promenad med Lyra" och de är nu också gjort =) Jag tog med mig en termos med kaffe och lite choklad och gav mig ut i skogen. Redan på vägen dit hann jag bli irriterad flera gånger för hon smådrog i kopplet. Men när vi väl var i skogen och solen sken och hon var så underbar som hon alltid är så släppte allt, jag blev bara lycklig igen =)
Jag är så tacksam för att jag har fått en sådan underbar hund! Hon återgick snabbt till sitt vanliga jag efter en stunds springande. Och nu kan jag i alla fall ha gott samvete denna dag.

Lite bilder från dagens promenad
Mmm smutsigt skogsvatten

Hittade en lite rolig grej i skogen


Japp, Lyra som sitter på kommande, ser inte alls stelt ut va? :)

Kaffe med ut i skogen


Full fart!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar