fredag 6 maj 2011

I Love My Dog!

Idag så körde jag första dagen från att ha varit sjukskriven från den 21:a. Jag är egentligen sjukskriven tom 15/5 men jag kände att jag ville börja köra igång, och köra halvdagar. Det fungerade hyffsat bra, man måste ju arbeta upp muskler igen, och man är rätt stel i handen.
Efter att ha jobbat fram till klockan ett så var de dags att hämta Lyra på Värmdö. Hon har fått vara där sen i tisdags då jag blev bjuden på middag med efterföljande konsert i globen - Rogers Waters - The Wall! Grymt som fan var de.
Så min snälla mor mötte upp mig i Mölnvik så jag slapp åka hela vägen ut till Djurö, vilket verkligen uppskattas!
Jag var lite lite orolig för bussresan med handen, då man måste hinna sätta sig innan bussen drar igång, kan ju inte hålla i mig med den opererade handen. Visste inte heller om Lyra skulle vara på sitt spralligaste humör, eller sitt "vanliga". Det visade sig rätt fort att de var de vanliga humöret som var på schemat. När ja satte mig å vänta på bussen så la hon sig platt på sidan nästan på en gång och sov. Då är de enda en väldigt trafikerad väg precis intill, men Lyra somna bekvämt. Sen att ha en vit hund som lägger sig på dammig asfalt är ju en annan femma..

Väl på bussen så satte vi oss, Lyra var just precis "so cool" som man kan vara. De strömma på folk, hundar gick förbi och ungar satte sig precis framför henne. Hon lyfte blicken, sen inget mer. Sen la hon sig snällt på några som satt på golvkanten mittemot, utan att ens bry sig om dem. Kändes så sjukt skönt att hon har blivit lika grym med åka buss som tunnelbana, hon hälsar inte på någon, om ja inte visar att de är okej. Sen finns de ju såklart undantag när sådana där människor som prompt ska hälsa på henne och trycker ner hela ansiktet och hukar sig emot henne. Då förstår jag absolut att hon inte håller sig lugn.
I love my dog! Fan hon är så jävla bra!
I väntan på bussen

Mm damm...


Här har ja en som sitter precis intill oss till höger, och de två som sitter på golvkanten innanför

Och här la sig Lyra och sov lite på deras fötter :)

2 kommentarer:

  1. I love my dog - musik för en uppfödares öron...
    Go Emmy, go Lyra..!!

    SvaraRadera
  2. Hon är som musik=) Hon är helt underbar! Världens glädjespridare!

    SvaraRadera