tisdag 14 augusti 2012

Hjälpsam matte

Ännu en långhelg på Mefjärd är passerad och det var lika underbart denna gång som alla andra. Solen sken och man njöt och vilade verkligen upp sig. Eller ja, jag målade lite inomhus, möblerade om, kittade om fönster men förutom det så vilades och solades. Lyra badade, jag hoppade det helt då jag tycker det är alldeles för kallt i det öppna vattnet.
Många av kvällarna så går vi över på andra sidan av ön (just där vi har vårt hus är ön rätt smal och tar bara någon minut att gå över till andra sidan) för att det nästan alltid är lä där. Man kan nästan känna av att det är kväll på vår sida och kallt medan andra sidan känns som dag och är så varmt att man kan sitta i bikinin. Men.. på vår sida har vi soluppgången - och det slår allt!
Men i alla fall, en av kvällarna så hade vi varit över på andra sidan och badat (läs Lyra badat) och solen började gå ner och vi gick över till oss igen. Jag tänkte att jag skulle vara lite snäll mot min frusna och blöta hund och knyta fast en handduk runt ryggen på henne, det gick sådär..

Började helt okej, hon fick på sig den och skulle rulla runt lite och torka av sig.

Fortsätte rätt okej

Nu började det gå utför...

Ännu mera...


Tada! Supermatten har gjort det igen!
Observera att man till och med ser hennes söta nos =)


2 kommentarer: