torsdag 9 augusti 2012

Mefjärd igen

Tidsuppfattningen blir ju lite skev när man är ledig på en måndag och tror att det är måndag när man är tillbaka och jobbar på tisdagen. Speciellt när man ska åka tillbaka ut till Mefjärd på torsdagen =)
Det blev plötsligt så himla stressigt med all mat man ska handla ut dit, då det inte finns affär på ön. Man ska packa och fixa och ordna med massa saker och vips så var all tid borta.
Det har inte blivit så himla mycket hundaktiviteter senaste tiden då man har vilat, pluggat körkortsteoeri, kört bil, jobbat och allt verkar ha stått ivägen för det. Igår hann jag i alla fall iväg för en skogspromenad senare på kvällen ihop med Marie och hennes söta tös Mistra. Sen var det bara hem igen och packa det sista inför Mefjärdstrippen. Det är så himla mycket lättare att plugga därute än vad det är hemma. Man har ingen tv som "stör", ingen dator, knappt någon mottagning på mobilen där vår stuga är (även om det finns om man går bara en liten bit). Denna gång så tog jag även med mig Lyra´s spårsele och pinnar till henne så vi kan gå lite spår där ute. Hon såg mycket väl när jag packade ner dem i väskan och blev för en stund mycket lycklig i tron att vi skulle gå spår då, men sen insåg hon att jag bara packade om dem och tittade med missnöjda ögon på mig.


Bild från förra veckan på Mefjärd.

2 kommentarer:

  1. Hej! Så fin Lyra är :)
    Jag googlade på "spårgrupp i Stockholm" och hamnade på ett inlägg du hade skrivit i Mars om att du letade spårgrupp, gärna i Söderort. Hittade du någon? :)
    Jag letar också runt efter folk att spåra tillsammans med (det är ju så roooligt!). Vi bor i Botkyrka, jag och min 9 mån aussiekille Billy. Så om du fortfarande letar spårkompisar, vore det jätteroligt att träffas och lägga något spår med er :)
    Du kontaktar mig lättast på vår blogg eller lägga till mig på fb: http://www.facebook.com/#!/elin.selin.52

    /Elin och Billy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Nej jag hittade inte någon, men hittade en sökgrupp däremot vilket också är riktigt skoj. Men jag träffas gärna och tränar spår med er! Kommer att vara rätt upptagen närmaste tiden pga att jag ska ta körkort, men efter det ses jag gärna =)

      Radera