onsdag 22 augusti 2012

Rapport från Norberg

Efter att äntligen kommit fram till Norberg på söndagen efter att tåget var försenat och vi missa vår anknytning i Krylbo.. varpå SJ beställde taxi till oss fyra som skulle vidare till Norberg så fick vi vänta i 1 timme på taxin.. Men ja väl framme så så kändes allt bra. Jag delar rum med två jättetrevliga tjejer och vi peppar och hjälper varandra med pluggandet hela tiden. Första dagen, måndagen hade jag 3 (!) körlektioner inbokade och blev lite ställd över att jag skulle köra så mycket första dagen. Men lektionerna gick bra och efter dagens tredje körlektion sa körläraren att han tyckte jag körde så bra, och att det märktes att jag kört tidigare så vi skulle börja med dubbelpass nästa gång. Detta innebär även att vi ska åka bort till Fagersta och övningsköra och det är även där som jag ska köra upp.
På kvällarna har vi lärarledda teorilektioner mellan 17-20 och det känns mycket givande. Mellan det sitter vi mest alla och pluggar och tar kanske någon paus för att gå på promenad eller handla eller äta. Teorin är det jag är mest orolig för då jag inte direkt är pluggtypen.. men efter ett jäkla nötande så lyckades jag till slut få 63 /70 rätt på första delen av frågor man ska klara av testfrågorna. Nu måste jag bara klara av det testet 2 gånger till för att få börja med del "B". Men för första gången känner jag i alla fall "vafan, jag kan klara terorin!"

Något otippad butik att hitta i lilla Norberg

Vi gick in på en av lokala pizzeriorna och beställde en "liten" pizza..

2 kommentarer:

  1. Det är väl klart du klarar det här, har du bestämt dig för nåt så blir det så! Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det brukar oftast vara så ja =) Tack!

      Radera