tisdag 7 augusti 2012

Mefjärd

Hela 6 dagar av ledighet spenderades på Mefjärd. Det har varit så himla underbart och jag längtar tillbaka! Vi har solat, skottat sand, oljat brygga, målat väggarna inne i stugan och druckit och ätit gott. Både Lyra och Staley var med ut och de båda trivdes lika bra som oss kan jag lova =)
Staley brukar ju vara ute här hemma också men tänk er, en hel ö utan andra katter för sig själv! Tänk alla möss och sorkar (och tyvärr ekorren..) han har fångat och burit snällt hem till matte. Båtresan gick jättebra också och han kunde vara ute i buren med sele och koppel och låg tillsammans på sätet med Lyra. De känner verkligen ro och trygghet av varandra, det märks tydligt det.
Jag har även hunnit med att plugga lite körkortsteori, vilket behövs då jag åker upp den 19:e till intensivkursen. Tiden går ju helt sjukt snabbt, jag hinner inte med!

Lite underbara bilder från resan:

På båten ut till Mefjärd - gullungar!

Staley's första steg ute på Mefjärd!



Lyra´s numera fina myggoverall!

Hon la sig i alla fall EN gång i skuggan..


Båda väntar på bollen

Härlig simtur



"Jag lovar att jag inte har ätit sand matte"





Bästa sovplatsen!

Staley hängde med till bryggan på andra sidan ön.
Farmor var också ute på Mefjärd och bjöd på nygräddade pannkakor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar