lördag 8 september 2012

Bra start på helgen

Det är ju tyvärr snart slut på semestern så man får ju pressa in så mycket roliga saker som man kan nu. Känns trist att man egentligen inte varit ledig mer än några dagar, men det var ju för en bra sak.
Igår kväll så blev det en skogspromenad med Marie och Mistra, vilket alltid är lika roligt! Galningarna hade det rätt roligt de också kan man ju lätt påstå. Och jag tycker alltid det är så himla roligt att visa för andra hundägare hur smutsiga deras hundar egentligen är - genom att peka på nerlerade Lyra.
Idag har jag hunnit med mycket mer än vad jag själv insett först nu. Jag började dagen med att ta en lite promenad med Lyra och Staley innan jag skulle åka till Ikea. Väl hemma så blev det lite blandad städning och sätta in mina två framkallade bilder i ramarna från ikea och laga mat. Efter det så kände jag att jag kanske skulle våga mig iväg på en tur till Tyresö bk med bilen.
Ja jag tycker såklart det är lite läskigt att köra där man inte riktigt hittar men man måste göra det i lagom doser hela tiden så man inte "fegar ur". Det hela gick bra och jag kom både dit och hem =)
Passade på att träna lite lydnad (såklart) på klubben med Lyra och - oj - det märks att vi inte tränat på ett tag. Det gick lite halvdant hela tiden men vi hade i alla fall kul! Lyra blev sen väldigt distraherad av en annan tjej som kom för att träna med sin hund som berömde sin hund på ett extremt högt, extremt glatt, extrem hög ton och de hela rundades av varje gång med att hunden skällde en massa.
Jag förstår att Lyra inte kunde hålla fokus på mig när hon berömde sin hund, men det är ju sådant vi ska träna på så att hon fixar det bättre sen. Ja alltså jag låter ju också när jag tränar med Lyra, men inte riktigt så högt får jag medge. Skulle få äta halstabletter om jag skulle kunna hålla samma ton som den andra tjejen.
Men vi passade på och träna ff, hopp över hinder och ställande under gång. Inget gick ju superbra men helt okej. Inser ju nu hur jäkla mycket mer vi måste träna nu så vi kan starta i appellen någon gång, men nu när jag har körkortet så ska det gå att genomföra! Så mycket lättare att bara sätta sig i bilen och köra iväg till klubben och träna en stund.


Mistra och Lyra turades om att visa "crazy-eyes"


Jag lovar att Marie inte alls står och håller upp en godis
Två gullrumpor
Nya tavlorna, gick sådär att fota på blanka ytor=)


Tada!


Lyra äääälskar att hoppa upp på alla hinder på agilitybanan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar