fredag 7 september 2012

I love it!

Jag har redan hunnit smaka på körkortets sötma=) Låg länge och drog mig hemma och funderade på om jag skulle åka till Tyresö Bk eller om jag bara skulle slappa idag. Jag tyckte alternativ slappa kändes bra efter två intensiva veckor i Norberg men sen så kom rastlösheten och spårsuget över! Jag kan ju liksom ta bilen till vilken del av skogen (eller ja så nära som möjligt) sätta Lyra i bilen, gå ut och lägga spåret och sen gå en promenad med henne medan spåret ligger och drar sig - och det gjorde jag!

Jag la ett rätt krokigt u-spår i skogen med gräs, vanlig skogsterräng och upp för ett berg och sen plan mark, men hon grejade det. Hon grejjade det inte till 100 % och hon var alldeles för flackig, även om hon flacka iväg åt höger och vänster för sedan tillbaka till spårkärnan. Det blåste en del så jag hade förväntat mig att hon skulle göra det. Hon var lite för tänd i spåret och gick på lite väl fort och hårt, hon missade en av 6 pinnar. Spåret var ungefär 300 m och fick ligga i 50 min. Hon markera apporterna bra och med glädje, samlade sig väldigt bra och fort efter för att återgå till spåret. Så jag är rätt nöjd för inte ha spåret på ett bra tag. Men bara tanken på att jag kan åka iväg till alla olika skogar och lägga spår även när man är själv känns helt fantastiskt! Tack och välkommen nya värld!

I väntan på att spåret skulle lägga sig



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar