torsdag 6 september 2012

I did it!!

Igår kom jag hem till Stockholm igen - nu innehavare av körkort!
Är så himla skönt att ha fixat detta och att jag aldrig mer måste ta bussen ut till tex Djurö! Att jag kan åka till klubben när jag vill! Frihet!
Det lustiga var inför och under uppkörningen så var jag inte nervös, inte alls faktiskt. Jag gick in i ett ta-det-lugnt-mode och stannade inne i min bubbla även efter. När vi kom tillbaka så sa hon att "det här gick ju jättebra, du är ju såklart godkänd". Mitt svar var ett litet leende och "Åh, vad najs, tack". Inga alls häftiga reaktioner eller totalt glädje som efter teoriprovet. Jag hajade antagligen inte riktigt utan det kom senare på tåget hem då det slog mig "shit, jag har körkort!".

Jag är inte heller nervös för att sätta mig i bilen själv utan är snarare glad över att "slippa" någon som sitter bredvid och säger vart vi ska, hur vi ska och när vi ska svänga eller nåt. Två veckor av detta var jobbigt för lilla jag =)
Jag ska snart ta bilen ut till Djurö och sitter och funderar på vilken skiva som ska bli den första att spelas i min första egna bilfärd.

Jag känner mig riktigt stolt över att ha klarat det här,och kan med gott samvete säga till mig själv "Jäkligt bra jobbat!!!"


11 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack så mycket! Det känns helt underbart! Kom precis hem från att ha kört själv ut till Djurö för att hämta Lyra =)

      Radera
  2. Fan vad härligt!! Grattis!!

    SvaraRadera
  3. Det är härligt och stor frihetskänsla när man har körkort och kan åka vart man vill. Jag hade precis likadan reaktion som du när jag klarade både teoriprovet och uppkörningen.. ;) Grattis än en gång till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Filippa=) Ja det känns stor och härligt och underbart - och jag älskar det! Hehe när jag klarade teoriprovet så blev jag helt galet glad och skuttade ut med världens leende och hade säkert en 10 min lång glädjedans med Lyra hemma sen =)

      Radera
  4. grattis! friheten är inte fel! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Nej den sitter så jäkla bra måste jag säga =)

      Radera
  5. Grattis, härligt!!

    Kajsa å Nellie

    SvaraRadera