måndag 3 september 2012

Klarade teoriprovet!

Morgonen började nervöst och jag kollade frenetiskt på allt om bromssträckor och rörelseenergi och miljöfrågor på vägen till teoriprovet. När jag kom in i lokalen så var det säkert 7 stycken som går på samma intensivkurs i Norberg som också skulle göra provet samtidigt.
Provet började och de flöt på bra, jag var nöjd med mina svar men gick ändå tillbaka och ändrade på några - vilket man aldrig ska göra:P Man ska lita på sitt första svar, men jag fick i vilket fall 59 rätt! När det dök upp godkänt på skärmen så hade jag lust att skrika rakt ut men fick hålla mig Jag var tvåa ut i lokalen och såg flera bekymrade ansikten när jag gick ut som antagligen hade lite nerver att försöka hålla ihop. Jag var så uppe i varv så jag inte kunde stanna och kolla de jag hade haft fel på, men hann så två stycken som jag svarade rätt på först men ändrade. I vilket fall så är jag så himla glad och stolt över att klara detta!
Jag var så orolig för teoriprovet då det var så himla många år sen man pluggade, jag har en tendens att slarvläsa för jag är rätt forcerad =) Men jag klarade det!!
Nu är det bara förarprovet kvar och det blir av på onsdag 11:30 i Fagersta.  Hoppas hoppas hoppas!





4 kommentarer:

  1. Grattis, grattis,jag klarade mitt teoriprov på fjärde gången, men gick ingen intensivkurs och uppkörningen på andra försöket, jag var 23 år och hade kämpat med körkortet i ca. 2 år....så snart har jag haft körkort i 10 år, det är en underbar och fri känsla att ha körkort, håller tummarna att du fixar det på onsdag.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tacktack! Känns så otroligt skönt att slippa tänka på teoriprovet mer nu, även om man inte ska glömma allt för det. Jag tror på att en blandning mellan båda är absolut bäst, köra hemma och med skola och likadant med pluggandet. Ja jag hoppas verkligen det ska gå vägen på onsdag!

      Radera
  2. Shit vad du var duktig! Nu är det inte långt kvar tills du har ditt eftelängtade kortet i handen!!! Lycka till och kör lugnt! (många utropstecken här haha..)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack=) Nej det är ju inte det, och även om jag nu skulle kugga på uppkörningen så är det bara att köra igen tills man klarar det!

      Radera