tisdag 11 september 2012

Nacka Bk

I söndags så blev det en grym dag på Nacka bk med ett helt gäng med trevliga hundar och människor. Det var Bianca med Joplin, Sofia med Alfons (Och Sonia såklart), Anna med sin dobbis Cuda & tollaren Trulls, Kajsa med Nellie, Matilda som var hundlös denna dag och Helena med Valter. Riktigt kul att vara ett helt stort gäng och träna och kunna prata och byta idéer med. Det bästa är ju även att man kan få massa input och hjälp med träningen! Det blev inga superlånga pass men för min del så kändes det rätt bra med att bara kunna få tips och kritik (på ett bra sätt) så man kan komma vidare med träningen.
Jag körde först lite budföring med Anna, och första skicket gick helt okej, medan de andra skicket gick klockrent! Lyra sprang på kommando ut till Anna och gjorde ingång och satte sig helt utan hjälp och sen sprang tillbaka på kommando till mig. Sen körde vi lite ff, fast bara någon minut och fick hjälp med hur jag ska träna in bättre/önskad planering. Körde även lite ställande under gång och till sist platsliggning. Platsliggningen gick jättebra tills jag glömde bort att ha koll på tiden och inte insåg att hon hade legat i två minuter och inte en minut som planerat. Så strax efter två riktigt duktiga stilla minuter började hon hasa bort till mig. Gjorde om med två korta "pass" efter som gick jättebra. Fy på mig att inte ha koll på klockan =)

Idag hände däremot något märkligt som aldrig har hänt förut. Jag hade hämtat Lyra på dagis och sen blev det en väldigt uppskattad skogspromenad i skogen. Lyra hade full fart och hade massor med lycka och energi och sen så hände det - Lyra kommer i full fart bakom mig och springer rakt in i mitt ben så jag flyger omkull i backen! Det har aldrig hänt förut, och ja handen på hjärtat - jävlar vad förbannad jag blev!
Lyra stannade upp och tittade på mig med stora ögon "oooops, vad gjorde jag nu?!" Jag blev ju som sagt rätt arg för det är inte okej att springa omkull sin matte, även om man har boxerrace =) Lyra tyckte mest att jag var konstig som gormade på henne och visade tydligt "du kan ju glömma att jag kommer närmare om du ska vara sådär". Vi gick vidare och efter några meter så satte jag mig på huk och sa att allt var okej för att "släta över" det hela. Vill ju inte att hon ska gå och vara orolig för att jag är arg på henne.
Jag tror Lyra är arg på mig, för även i morse så gjorde hon en till sak, hon kom springande bakom mig på väg till dagis med en stor pinne som hon snällt snirklade in mellan mina vader så jag snubblade och fick fina blåmärken.
Fast.. då kunde jag inte göra annat än att skratta, hur kan man göra annat när hon står där och glor på en med undrande ögon "mmmen vad håller du på med matte?". =)

Nästan alla på bild, alla förutom Anna och jag!

Fina Alfons
"Matte! kom hit!"

Kajsa, Bianca & Matilda

Helena & Valter

Gullungen


Platsliggningen.

Anna med Trulls till vänster
Sötnöt








4 kommentarer:

  1. Hahah, vad gör jag på första bilden?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror du är är på väg att visa "ser inte, hör inte, hörs inte" =)

      Radera
  2. Oh så fina boxrar! *dregglar* Vill ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart du ska ha en boxer :) Minst en!

      Radera