onsdag 26 september 2012

Prylar

Är det inte helt fantastiskt att man bara inte kan gå in i en butik som råkar ha djurtillbehör - utan att köpa prylar - även fast man har?! Som på Rusta tex, de är ju liksom inte ens därför jag går in utan så fort jag passerar djurhyllan så bara måste jag plocka på mig saker. Jag skulle inte vilja veta hur mycket pengar man lagt ner på att köpa massa "onödiga" saker till sin hund. Och jag vet knappt vem av mig och Lyra som blir gladast när det är dags att ge henne leksaken. Det liksom bara bubblar i hela kroppen av glädje när jag ska ge henne en ny leksak. Och ja jag kan ju lugnt påstå att hon delar min glädje =)
Var inne på brisak, rusta och granngården igår och japp jag var tvungen att köpa något till Lyra i alla butikerna igår.
Men IBLAND så köper man faktiskt riktigt bra, hållbara och nödvändiga saker. Jag har förr ett tag sen lagt en skräddarsydd beställning hos Bockes på ett "patrullkoppel". Man kan beställa koppel efter egna önskemål och det är ju faktiskt riktigt bra! Jag har länge letat efter ett patrullkoppel i läder, men inte hittat något. De som de hade färdigt hade inte heller det "perfekta" måttet.. Jag vill ha samma mått på det jag har i syntet, fast i läder och det kommer det ordna till mig snart. Jag tycker det är helt överlägset att ha patrullkoppel som har en extra ögla så man får bättre kontroll där man måste ha kopplet kortare. Aldrig att man kanske råkar tappa, klämma fingrar eller att de glider ur handen.

Leksak från rusta


Patrullkoppel från Bockes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar