lördag 23 februari 2013

Fullt ös medvetslös.

Idag var vi ett stort gäng som möttes upp för att lägga spår på Tyresö Bk. Jag och Filippa "bytte" spår med varandra och en sak ska ni veta, det är sjuuuuuuukt jobbigt att gå upp för typ ett berg i djupsnö! Vi la båda spår in i skogen där det var mycket djupsnö och jag var helt slut när vi var klara. Fick ta av mig både mössa, vantar och knäppa upp jackan under spåret. Det går ju liksom lite snabbare för Lyra än för mig i djupsnö så jag fick försöka springa så jag inte hamna efter i varje steg. Själva spåret gick verkligen superbra! Hon markerade alla apporterna och följde spårkärnan riktigt jäkla bra! Det var bara en gång som hon gick bort sig och det var efter vi först (läs jag) hasat mig ner på rumpan ner för en slänt och sen efter det upp på en gigantisk snövall och väl där uppe så gick hon först åt fel håll men hittade sen rätt och tog den sista apporten.
Är så himla nöjd med dagen och den kunde inte bli bättre! Medan vi väntade på spåren skulle lägga sig så bjöd jag på lite kladdkaka som var mycket omtyckt :P. Jag var ju redan helt utmattat efter ha lagt ut spåret så i den pausen så tänkte jag köra massa lydnad men det blev bara lite lydnad. Körde lite FF och fick lite tips och input av Sofia som jag verkligen kommer ha nytta av. Lyra går ur position till och från och det är ju inte direkt önskvärt:P Hon hänger ju med bra men till och från så klarar hon inte riktigt av alla störningar och kikar till lite snabbt och tappar positionen något i detta. Så nöta lite och lite mer hjälp från Sofia önskas =)

Väl hemma så var jag helt slut.. och det var ju inte så bra på tanke på att jag ska flytta i morgon och måste packa klart! Så nu masar jag mig upp i omgångar, packar lite sen slöar vid datorn, packar lite och sen slöar..Kommer troligen bli helt medvetslös av trötthet snart. Men börjar nog bli klar rätt snart.Tyvärr så kom inte allas hundar med på bild men här kommer en bildbomb!

Den viktiga kladdkakan!

Trassel & Lyra

Elin kör budföring med Billy
 
Vita (Linns bild)

Hela bunten (Linns bild)

Filippa & Ester (Linns bild)


Sofia & Alfons (Linns bild)

Jessica´s Jeppe(?) (Linns bild)

Sötnöt (Linns bild)

Maria med Fozzie (Linns bild)
Jag fotar lite kladdkaka :P (Linns bild)

Och lite ff (Linns bild)

1 kommentar: