lördag 16 februari 2013

Snart är det dags

Snart så är det dags för flytt ut till Djurö! Jag slutar på mitt jobb på fredag och söndagen så går flyttlasset ut till Djurö. Tänk att jag sen kommer ha skogen precis bakom huset, tänk alla spår jag kan lägga sen när snön börjar smälta! Har även en stor äng utanför färgbutiken sen som jag kan köra lydnad på. Även om jag kommer att jobba mer och även lördagar så kommer jag ändå ha närmare till hundaktiviteter. Närmaste bk är Värmdö bk och det tar väl kanske en tjugo min med bil det och det funkar ju utan några som helst problem.
Kommer bli en stor omställning för både mig och Lyra med flytt och nytt jobb. Ska även ner till färgbutiken och bygga om lite och ordna så att Lyra har ett helt eget space i butiken som hon kan ligga och sova vid. Det är väl fullt normalt att bygga om sin butik så den passar hunden bra?
Ska även se till att hinna med en solresa innan jag drar igång butiken 1 april, måste få chansen att vila upp mig lite innan allt drar igång. Hade jag fått välja så hade jag tagit med mig Lyra till utlandet också för en hel vecka utan henne är lång tid! Nä nu får jag nog ta och städa lite efter avskedsfesten jag hade igår med kollegorna här hemma.Tänk att jag ens hade så många glas som står vid disken nu.. 

6 kommentarer:

  1. Låter ju så jäkla underbart! Ni kommer få det kanon!

    När blir det inflyttningsfest?! ;) :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer att bli hur bra som helst! Haha ja den kommer så småningom =)

      Radera
  2. Vad spännande med flytten, det kommer att gå bra, men allt nytt tar tid att vänja sig vid, men underbart att bo nära naturen och ha skogen så nära, vad är det för butik du ska öppna, ska du ha den i huset? Mvh,Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en färgbutik som jag ska ta över, den ligger nere i "centrumet" på Djurö =)

      Radera
  3. Åh vad spännande det låter! Ska bli kul att följa här :)

    Längtar också efter en resa men som du säger - en vecka utan sin fyrbening! lååång tid det där...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska bli jättespännande att ta över färgbutiken och flytta! Ska börja bygga om redan i nästa vecka även om jag inte tar över butiken först 1:a april :)
      Ja.. jag får ladda upp med filmer och bilder imobilen.. och så kommer jag säkert kära ner mig i någon hemlös stackars hund där borta =(

      Radera