onsdag 20 februari 2013

Stress

Tänk vad lite stress kan göra..
I söndag så var det dags för ÖLO´s årsmöte ute på Täby-Danderyd bk. På vägen dit så körde Bianca då hon ändå hittar dit, och jag tänkte köra tillbaka då det är lättare att hitta tillbaka.
Lyra fick stanna hemma då jag tänkte att det skulle bli så trist för henne bara att hänga där under mötet. Jag visste inte då att mötet skulle hålla på riktigt så länge som det gjorde. Det var en hel del på agendan och tiden började rinna iväg. Då jag inte är så insatt ännu så kunde jag inte direkt tillföra så mycket själv, men man försökte ta in så mycket info som möjligt nu när man själv ska vara med i styrelsen.  Jag började snegla mer och mer på klockan och började inse att jag inte skulle kunna stanna hela mötet.. kan ju inte lämna Lyra hemma hur länge som helst själv. Och till slut blev jag tvungen att gå och missade den korta "genomgången" för oss nya i styrelsen. På vägen hem i bilen så var hungrig och jag var totalt uppstressad över att hinna hem till Lyra som hade varit själv ett bra tag nu. Hon har ju absolut inga problem att vara ensam hemma, men man vill inte heller missbruka det genom att vara borta för länge. Jag brukar inte lämna henne ensam längre än 4 timmar, men nu började det närma 5 timmar och hjärnan gick på högvarv.
Jag lyckades missa avfarten i stan och hamnade mot Sankt Eriksplan.. Och när jag hoppade in i bilen från klubben bara som hastigast skjutit tillbaka sätet från Biancas inställningar fort utan att direkt känna efter. Jag satt alldeles för långt bak.. Det kom ett rödljus och bara för jag var så stressad så fick jag kärringstopp tre gånger på raden för jag inte nådde att trycka ner pedalerna ordentligt - smart va?
Väl hemma kommer jag in och Lyra ligger och sover djupt.. och hon vaknade knappt när jag kom hem. Så visst var det bra att jag stressade upp mig helt i onödan?
I vilket fall så ska det bli jättekul att vara med i styrelsen och jag hoppas på att man ska kunna tillföra en del!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar