söndag 10 februari 2013

Löpluddet

Ja förra löpet så slapp vi det ökända "löpluddet", det vill säga att Lyra inte lyssnar alls när man försöker kontakta henne. Det är inte så att hon direkt skiter i en, utan hon hör verkligen inte. Det stannas och kissas överallt, lukta intensivt på varje liten gul fläck i snön osv.. Förra löpet så var hon precis som vanligt och jag hoppades att hon skulle vara precis likadan detta löp.. men icke sa nicke.
Igår så skulle jag möta upp Sandra (med Kärstin) för att träna lite spår & lydnad. Jag hade som plan att lägga ett spår, och se fick jag se om det var någon idé med lydnaden sen. Men det blev ju världens snöoväder dagarna innan och det snöade när jag åkte hemifrån så jag var inte längre så jättepepp på spår. Vi möttes upp vid sea hund och katt för båda skulle handla lite hundgrejor innan och sen så tog vi en liten promenad bort till en äng. Det var ett kärt återseende för Lyra & Kärstin och de kröp i deras små vita boxerben - de ville så gärna leka! Och jag bara kände "äh.. strunt samma, de kan få leka idag. Och då slutade det i att vi inte tränade alls istället :P Ibland så känner man att det inte är någon bra träningsdag helt enkelt. Synd bara att man inte vet det i förväg =)
Jag hade egentligen lite ont om tid och jag kunde ju ha hängt med Sandra hem och tränat lite inne hos henne, men mitt samvete om att städa ut förrådet inför soptippen idag ropade på mig. så en åtta sopsäckar (plus lite annat) senare så var förrådet rensat. Jag får ju tillgång till huset den 15:e, och kan ju flytta ut helgen efter det om jag vill eftersom jag slutar jobbet den 22:a. Och det är väl runt den 21: eller nåt som loppan slutar löpa för denna gång och då är det ungefär 8 månader till nästa gång!


Nya tiktrosor. De andra "candy-trosorna" satt och såg inge bra ut :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar