torsdag 16 juni 2011

Lite spår och en charmig video från unga dagar

Ett litet kort inlägg bara.

Idag efter jobbet så tog jag hjälp av en kompis som fick sitta och hålla Lyra intill skogen medan jag la ett spår till Lyra. Sen väl tillbaka satt vi och njöt av eftermiddagssolen och drack kaffe i väntan på att kunna gå spåret.
Det gick hyffsat bra, Lyra gick bort sig några gånger men hittade tillbaka till rätt spår bra. Terrängen var ju blandad med högt gräs,  slätt berg och vanlig skog så ja jag förstår om hon kanske tappade bort sig lite.
Har införskaffat en ny spårlina nu också, den förra i nylon tyckte jag inte var någon direkt hit, den nya är ju i plast så den fastnar de inga grenar eller mossa i alls.

Nu jäklar ska jag se till att lägga spår oftare till Lyra!
Här nedan följer först en nöjd Lyra precis efter vi avslutat spåret.



Gick igenom lite bilder på mobilen tidigare idag så hittade jag en gammal video från den 14 Maj 2010. Ojojoj vad söt och liten hon var där!

1 kommentar:

  1. Å jösses så söt hon var då! Men hon är ju rätt söt nu oxå, om man tänker efter....:)

    SvaraRadera