måndag 20 juni 2011

Moment 22

Det är lite synd att hunddagiset kostar så pass mycket som de gör.. Just för att de kostar så mycket så blir de inte så mycket kvar i kassan för "hundaktiviteter". De är ju massa kurser och läger som jag egentligen skulle vilja anmäla mig till, men känner att jag inte har råd. Dagiset kostar trots allt 2600:-/ i månaden. Men om jag inte har henne på hundddagis så kan jag ju inte ha henne hos mig, då känns inte kurserna så aktuella heller.
Och prova att ha dagmatte igen känns inte aktuellt alls. Först måste man hitta en vettig normal människa - och bara de verkar vara svårt. Sen måste man ju hitta någon som inte hade tänkt att börja jobba på ett "vanligt" jobb heller. Dessutom så blir de problem när dagmatten blir sjuk, då står man plötsligt där och måste lösa problemet direkt när man vaknar.
Visst kanske de skulle funka med dogwalker nu när Lyra är äldre och är helt okej med att vara hemma själv, men de känns inte rätt. Jag tvivlar starkt att hon skulle tycka de var roligt - varje dag!
Hunddagis är klart den bästa lösningen, och de hon är på nu är verkligen super! Man kan ha henne där när hon löper, när hon är skadad och har tratt och strumpa och de är jättetrevliga hela bunten som jobbar där.

Så.. moment 22.. Jag kanske skulle satsa på att vinna några miljoner på lotto? (fast då kanske jag skulle börja med att faktiskt spela på någonting)
Men både jag och Lyra är ju alldeles lyckliga ändå, och de är huvudsaken! :)

2 kommentarer:

  1. Förstår precis hur du tänker. Hade tidigare min fralla på hunddagis, men när jag fick min boxer blev det för dyrt helt enkelt. Testade på dagmatte ett tag, men... Ja, hitta en bra dagmatte är svårt. Antingen är det totala galningar/puckon och det är därför dom inte skaffar ett "vanligt" jobb. Eller så är dom sjukskrivna/arbetssökande och därmed blir det temporärt.

    Min lösning blev helt enkelt dogwalker. Med flerhundstillägget betalar jag ungefär samma som för en hund på dagis.

    Men jag hade nog inte kört den lösningen om jag bara hade en hund. Det funkar nu när dom är två och sysselsätter varandra rätt bra.

    SvaraRadera
  2. Ja de är riktigt dyrt tycker jag, och inte nog med det - from denna månad så har de höjt till 2800 också.
    Jag har ju provat dagmatte förut, och de är precis som du säger.. Den första jag hade var hur bra som helst! Men sen så började hon jobba igen. Och de andra var rena galningar. =)
    Ja jag tvivlar starkt på att de skulle funka att bara ha Lyra hemma ensam, hade man haft två hade de nog funkat med dogwalker. Kanske när hon är äldre så kan de nog även funka.

    SvaraRadera