lördag 4 juni 2011

Lyra har fått springa lös

Japp, ni läste rätt - Lyra har fått springa lös idag!

Jag gjorde bedömningen att om hon springer med skon på, på ängen så kan de inte gå så illa. Klon ser bra ut, eller rättare sagt pulpan. Den är helt torkad och klon har börjat växa både upptill och nertill. Jag hade på nagellack på i förrgår och de ser allmänt bra ut. Så jag kände att "ne nu jäklar så får hon faktiskt springa helt löst som vanligt på ängen!"

Och gissa om min lilla ängel var lycklig! Jag kunde kanske valt en förmiddag då de inte var så varmt men.. ja jag visste inte att de skulle vara så varmt ute redan vid tiotiden. Hon kuta sig helt galet trött och flåsade, men ja tror vi båda tycker de var värt de. Väl hemma så la ja kalla handdukar över henne så hon skulle kylas lite snabbare.

Bjuder även på ett litet kort klipp på ett av boxer-racen och några sköna bilder. Och ja, inkallningen har vi definitivt inga problem med =) Vill även tillägga att när jag spelade upp denna video hemma och Lyra hörde mig vissla så flög hon upp från sovande läge "va va va? ska ja komma?"


Världens skönaste bild!

För er som inte kan gissa rasen - det är en boxer.. Tro det eller ej =)

Finaste tjejen
Happyface!

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! Det syns hur nöjd hon är. Har varit ute i era trakter med Alfons men inte velat ringa eftersom jag visste att Lyra har varit skadad. Men snart är hon väl bra igen så kan ni följa med och bada vid söderbysjön. =)

    SvaraRadera
  2. Ja hon var verkligen alldeles lycklig efter =)
    Ah jo jag hade precis sagt att vi får vänta lite tills hon är helt okej igen. Men nu är det nära!

    Ja de vore sjukt kul å se dem bada, vi måste boka in något snart=)

    SvaraRadera