söndag 11 november 2012

Alltid hittar man något

Lyra har ett rätt stort, eller ett VÄLDIGT STORT föremålsintresse. När vi är på promenader brukar hon ofta sniffa upp något roligt hon kan bära med sig, allt från en redan använd pinne till små nappar. Det gör henne glad, väldigt glad. Alla saker hon hittar får hon inte ta med sig, det finns en äckel-skala som jag värderar på först. Nappar är rätt högt på den skalan.. Dagens fynd:

Här har hon sitt första fynd - en hink.

Nästa fynd, en läskig teletubbies..Jag tycker allvarligt de är obehagliga.

Mycket bra fynd tyckte djuret

Nästa fynd en petflaska..

Sen sova gott med pälskatten hemma. Tur att man har platt nos så man får plats ordentligt:)

4 kommentarer:

  1. Man skulle kunna tro att hon har varit i närheten av flattar i sin uppväxt...

    SvaraRadera
  2. Fin blogg du har!
    Roligt med en hund med stort föremålsintresse, det har tyvärr inte min rottis tik!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det är ju väldigt praktiskt då vi håller på med spår med mera. Hon har fått en hel del uppmuntran till de då hon har spenderat många dagar hos min mamma som har flattar =) Men det är även väldigt stor uppmuntran och köttfärs från min sida som har gjort att hon tycker det är så kul =)
      Hon är ju så himla villig till att göra saker ihop, och hon har sett det här med föremål att vi har det ihop och då faller det rätt naturligt för henne att hitta och visa mig allt =)

      Radera