torsdag 1 november 2012

Förväntan

Jag upptäckte en lite intressant sak med Lyra igår gällande förväntan. I vanliga fall så tjatar hon inte på mig om att gå ut eller så, utan taggar ner inne och sover mest. Enda gångerna hon typ tjatar är om hon är dålig i magen och ska kräkas eller behöver akut bajsa. Först i förrgår tyckte jag hon var lite väl uppmärksam mot om jag gick mot dörren, men brydde mig inte direkt. Men igår kom det flera små tjatningar och boxerpipljud och jag trodde hon var dålig i magen och tänkte släppa ut henne på baksidan lite snabbt. Men hon ville inte alls gå ut pga någon dålig mage utan hon ville ha fotbollen hon har fått bära med sig på promenaderna de 4 senaste dagarna. Jag har låtit henne ha den för hon blir ännu mer uppmärksam mot mig och lyssnar och håller sig nära mig utan att bra sig om hundar runt omkring(behöver den där extra uppmärksamheten från henne nu pga handen). Hon skuttar även runt och gör lyckovarv hela tiden och helt enkelt springer av sig. Jag har väl inte brytt mig direkt då hon inte brukar ha med sig boll på hela promenaderna men tänkte väl att det är väl bra att hon leker av sig lite extra nu när vi inte riktigt är ute och går lika mycket som vanligt.

Så förväntan av att det kommer bli extra extra roligt så fort vi går ut genom dörren skapade en tjatande hund som vill ut till sin förväntan. Ni kan säkert räkna ut att hon inte får ha med sig bollen längre då jag inte uppskattar en hund som tjatar på mig. Men i vilket fall så tycker jag det var ett intressant fenomen och får ta "smällen" att vara tråktant som "bara" bjuder på promenader i skog och äng med mera=). Tror helt på att det är bättre för henne om hon bara taggar ner och är lugn inne och slappnar av än att bli manisk i bollen.


Bild tagen av Bianca



2 kommentarer:

  1. Men oj, en sån spännande och fin teckning hon har! Superfin tjej=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är lite annorlunda =) Tacktack!

      Radera