tisdag 20 november 2012

Jag kan köra bil!

I söndags vågade jag mig på att testa att köra bil igen -och det gick bra! Jag kan inte förklara hur lycklig jag blev. Jag har känt mig så instängd över att inte kunna köra bil nu när man väl har tagit körkort. Så igår så åkte jag och en kompis till bauhaus och handlade lite. För min del blev de lite mosaik för att sätta bakom bänken i köket och lite annat fix. Jag ska ju nämligen sälja lägenheten snart=) Lägenheten ska säljas i Januari och jag kommer börja med att hyra något hus ett tag tills jag kan köpa eget. Jag är uppvuxen i hus och det är där jag vill bo. Även om jag verkligen tycker om Hammarbyhöjden så saknar jag ändå lugnet i ett eget hus ute på "landet". Jag saknar att kunna titta på stjärnorna, jag saknar att kunna gå rakt ut i skogen med hunden, jag saknar att kunna gå utanför dörren i morgonrock och allt annat fjantigt som man får på köpet med hus ute i skogen.



3 kommentarer:

  1. ser fram emot det:) huset på landet alltså..

    SvaraRadera
  2. Så sant - med allt du nämnde! Man känner sig så F R I med körkort+bil, och det är underbart att inte vara beroende av någon annan för att åka dit man vill.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja jag förstår inte hur jag överlevde utan körkort =) Du måste komma och hälsa på mig sen ich ta en promenad i min "barndomsskog" =)

      Radera