lördag 19 januari 2013

Draghjälp?

Idag tänkte jag att vi skulle försöka få Lyra dra mig i pulka. Självklart så pratar jag inte om uppförsbacke eller plan mark utan i sluttande mark eller nedförsbacke. Hon brukar ju få dra kedjor så själva dragmomentet känner hon ju till. När vi kom fram till platsen som vi skulle köra på så insåg jag snabbt att det skulle inte bli så enkelt som jag hade trott. Lyra tyckte det var väldigt onaturligt att gå ifrån mig när jag satt på marken och jag vill inte kasta leksaken riktigt då det skulle bli världens ryck då, vilket inte är så bra för henne. Jag försökte få iväg tefatet så det började åka ner så vi kunde åka ihop först, alltså att hon bara springer före. Det var svårt att få ett drag på henne med mig på men fick till det några gånger men sen så lämnade jag det åt sidan. Det var inte så lätt för mig heller insåg jag väldigt snabbt.. det är rätt svårt att försöka putta på ett tefat med händerna när man inte kan sätta ner handen så som man gör då. Jag gjorde tyvärr det en gång och jäklar vad ont det gjorde.. Som sagt handen är ju inte bra ännu och har fått smärtlindrande men det är steloperation som gäller, finns inget annat val längre. Jag försökte putta med andra handen men då behövde jag hålla i linan med den dåliga handen och det blev pannkaka av allt.
Och ja.. jag blev för en gångs skull rätt ledsen för att jag inte kan använda handen som jag vill.. annars brukar jag bara tuffa på och försöka att inte tänka på det men det blev lite mycket nu efter att fått beskedet om steloperationen i onsdags.
Vi gick vidare och jag lät Lyra dra det tomma tefatet bara för att vänja henne vid att det är där bak, och hon tyckte bara det var skojigt.
Får se till att vara två personer nästa gång vi försöker så man kan ta draghjälp av varandra och varandras hundar, tror det kommer gå en smula bättre då.
Inne i skogen njöt vi bara av det fantastiska vädret och passade på och knäppa lite kort såklart. 


Tog med en bild från förra helgen också


Happy!

Posedags

Fullt ös!


2 kommentarer:

  1. Jag hänger gärna med och pulkar någon dag., så kan joppi vara hare? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skoj! Och ja, det låter som en utmärkt idé, tror hon skulle göra sig bra som hare :P

      Radera