fredag 11 januari 2013

Påskrivet!

Det har varit en rätt stressig vecka med visningar, budgivning, väntan och till slut kontraktskrivning. Igår satte vi oss hos mäklaren och skrev på kontraktet för lägenheten. Känns så sjukt skönt att man kan slappna av nu och börja ha det som vanligt hemma igen. Och det känns så jäkla gött att man fick lägenheten såld med en mycket bra vinst!
Troligen så blir min flytt till Djurö mitten av februari men kommer pendla in till stan till jobbet fram tills jag slutar den 22a.
Jag ska även träffa banken i nsäta vecka och prata lite hur jag ska göra med pengarna som "blir över", vill ju ha kvar pengar så jag kan ha till handpenning sen när jag ska köpa eget hus. Planen är att köpa ett någon gång under hösten, om jag nu hittar ett jag vill ha. Det viktigaste är nästan hur tomten ser ut, det måste vara plan mark så man har utrymme för att träna med hunden och att skogen ligger precis intill så man kan lägga spår.
Ikväll så kommer söta Joplin hem till mig och stannar över natten, Lyra kommer att bli överlycklig över att få häng med sin kusin lite. Jag gissar på att det kommer att bli en fartfylld kväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar