tisdag 29 januari 2013

Lack & Läder

I slutet på november så mejlade jag Quality K9 om en förfrågan på ett väktarkoppel i läder och det började bra, de svarade snabbt och sa att de hade ett liknade koppel mot vad jag beskrev. Sen när jag svarade tillbaka och bad om bild och pris så vart det tyst.. I mitten på december så mejlade jag ytterligare en gång och inget svar denna gång heller och sen så mejlade jag en sista gång för 6 dagar sen och skrev att detta är sista gången jag mejlar. Sen så blev det fart, fick svar snabbt och väldigt bra service, de tipsade om ett nytt koppel de hade fått in som var i "blankt läder" och undrade om jag ville testa det. Jag tänkte att blankt eller matt läder spelar ju ingen större roll, och poff två dagar senare så låg det ett koppel innanför dörren hemma.
Riktigt snabbt fixar måste jag säga! Det var även med en lapp där de stod att om jag gillade det så skickar det en faktura och hade jag skulle höra av mig. Men.. det var inte alls vad jag hade tänkt mig.. Jag öppnade ju den vadderade påsen och ut kommer ett väktarkoppel - i lack! Jag började se framför mig hur jag står nere på brukshundsklubben och ska träna Lyra med ett lackkoppel i handen. Jag såg även framför mig hur underhållande det skulle vara för en del =) Så jag mejlade och sa att det inte var riktigt vad jag hade tänkt mig och bad om att få det andra som han hade pratat om skickat till mig. De svarade till och med på mitt mejl på en lördag, det är imponerande. Så igår skickade jag tillbaka kopplet och väntar in det andra som egentligen är för smalt, men det bör nog fungera ändå.
Tydligen så var det någon ny typ av läder som är blank, fast blir lite mattare men det är läder. Fast för mig såg det ut som lack. Men själva utformningen på kopplet var ju bra, bredden och längden och storlek på öglan nere vid haken var jättebra, men utseendemässigt inte riktigt min grej eller passar inte riktigt mitt ändamål helt enkelt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar