fredag 23 september 2011

Cirkus i stan

Idag när vi var på väg till hunddagiset så upptäckte jag att det v ar en cirkus på gång här.
Mängder med vagnar och brummande ljud, folk som banka ner stolpar och olika djur i hagar.
Jag och Lyra började gå igenom de hela (den vanliga gångvägen var i mitten av de hela) och Lyra tittar nyfiket omkring sig och viftar glatt på svansen. Massa lukter, ljud och djur gjorde henne glad och nöjd. Hon tittade på hästarna – inga problem där inte de var bara intressant och skoj.  Hon titta på de pyttesmå ponnyerna och inga problem där inte – Men sen kom där plötsligt en kamel mitt i allt. Detta var något helt nytt för Lyra som inte alls kände igen doft eller utseende, raggen reste sig från svansen ända fram till nacken och tittad med stora ögon på kamelen – och sen på mig.
Kameler var något väldigt konstigt, hur ska man hantera detta? Då vi bara gick genom de hela utan att stanna alls så var vi ju snabbt förbi men raggen var minsann kvar ett tag till. Efter en stund så stannade jag till, bad henne sätta sig ner och ge mig tassen. Sen var de glömt J

Så himla skojigt och se hur de reagerar på nya saker. Ibland så blir de svårt att förstå för en hund vad de är J

2 kommentarer:

  1. Oh vilken bra träning att gå där igenom :) Hade varit kul att se hur mina hundar hade reagerat. Tror nog att min ena hade försökt springa fram o pussa kamelen. Tror det är hennes reaktion på de flesta djur hahaha

    SvaraRadera
  2. Ja det var väldigt kul att se hur hon reagerade, man borde nästan leta upp lite cirkusar lite då och då :)
    Haha det låter ju som extremt gullig reaktion, pussa på alla djur =)

    SvaraRadera