fredag 2 september 2011

Inte sjuk

Ja efter en vecka med kollat tempen varje dag, lyssnat ihärdigt efter hosta och andra symptom så har jag (med flera :)) kommit fram till att hon inte alls är sjuk. "En gång är ingen gång"? Så en gång att man kräkts känns inte som ett konstaterande på att hon har kennelhosta. Hon hostade tydligen väldigt mycket i måndags, men jag tror starkt på kattsanden hon åt. Dagen efter hade hon "hostat lite mellan 12-13" men inte alls lika kraftigt som i måndags. Onsdagen när ja hämtade så hade hon knappt hostat, och inte alls kraftigt, och precis när hon berättade de så "fnös/harkla" Lyra till och ja frågade om det var så hon hade låtit? Och så var de, men de små harklingarna/fnys/utblås kan jag inte klassa som en hostning ens. Så har hon alltid gjort nån gång då och då, de måste ju få harkla till. Igår hade hon inte ens harklat eller hostat. Hon mår bra. Hon har varken hostat eller kräkts hemma. Eller ja, hon har harklat till/hostat kanske tre fyra gånger totalt på hela veckan.
Jag är däremot tacksam för att dagiset upplyser mig om att hon hostar och så, de är inte så att jag misstror dem  -absolut inte! De är ett jättebra dagis där de verkligen bryr sig om hundarna. Dagisägaren och jag stod och pratade igår också om Lyras små ljud hon gör och hon sa bla "Ja men Lyra gör mycket ljud ifrån sig, de har hon alltid ljud, hon låter sådär ibland" :) Och då menade hon inte hosta, utan de vanliga traditionella boxerljuden:)
Hon som äger dagiset är en jättemysig och bra människa, jag tycker verkligen jättebra om henne!

Dags att dricka upp kaffet för att bege sig på promenad till dagiset.

Bjuder på en bild på tröttLyra som somnat med huvudet ner mellan soffkuddarna


Sov gott =)

No more kattsand för Lyra! Har satt upp en grind framför nu. Bakom gardinen så har ja sågat av pinnen, så de är där katterna går in.

2 kommentarer:

  1. Stackars dej som har varit tvungen att ta tempen varje dag, du som tyckte att det var så traumatiskt.
    Har du vant dej nu eller tycker du fortfarande att det är lika hemskt?

    SvaraRadera
  2. Man vänjer sig aldrig, men man lär sig att tycka att det är bara för hennes eget bästa=)

    SvaraRadera