tisdag 20 september 2011

Håll tummarna & tips och råd

Häromdagen fick jag ett mejl från So-Su BK om att vi har kommit med (det blev lottning) till deras MH som är den 1: oktober. Men nu gäller det att hålla tummarna att Lyra inte börjar löpa till dess!
Hon håller ju på och kissmarkerar för fullt nu sen en tid tillbaka, så det finns ju en rätt stor risk att hon börjar löpa när som helst. Jag vill så himla gärna få med henne på detta MH!
Ser inte fram emot löpperioden i vilket fall.. urk.. som jag sagt tidigare ”vit hund+ löp = inte bra”. Dessutom så blev hon så himla ”tråkig” sist. Inga glada pigga miner där inte J Sen att hålla på och ha världens uppsikt ute hela tiden så de inte kommer fram några stiliga hanar är inte så kul heller. Träningen läggs mer eller mindre på is under denna tid.
I övrigt så har på senaste tiden börjar fundera mycket inför vintersäsongen, vilka aktiviteter man kan syssla med. Förra vintern så var ju Lyra så pass ung så jag inte ville pröva på drag eller liknande. Men i år blir ju det kanon. 
Någon som har några tips på bra dragselar/pulka för detta? Alla tips och råd välkomnas varmt!
Och tips på vart man kan finna dessa produkter vore jättebra också.
Och tips på andra vinteraktiviteter uppskattas det också J

2 kommentarer:

  1. Non-Stop dragsele ska tydligen ha väldigt bra dragselar.
    http://www.non-stopdogwear.no

    Vet att Linda använder det till en av sina hundar:
    http://astirazalea.blogg.se/2011/june/non-stop-dragsele-blev-det.html

    SvaraRadera
  2. Tack! Ska kika om det finns några åf i Sverige också. Alltid bra att kika på olika alternativ innan man väljer.
    Gick precis in och kikade på Lindas sida och tyckte att jag kände igen henne så himla väl, sen såg jag namnet på hennes hund "Azi" Hon jobbade ju på det förra hunddagiset Lyra gick på!

    Emmy

    SvaraRadera