söndag 25 september 2011

Helgshopping

Igår gjorde jag en beställning på en klövjeväska från Engelsons. Ska bli superkul att börja låta Lyra bära på saker, och i sanningens namn är det väldigt praktiskt när man ska ut på långpromenader i skogen när hon kan bära med sig eget vatten, kanske mitt kaffe med mera :) Nästa vara som är på gång är ett till tikskydd till Lyra.
Jag ska som sagt även köpa en dragsele till henne så hon ska få börja dragträna snart så vi har lite aktiviteter inför vintern också. Jag ska även anmäla mig och en mor till en kurs i "belöningsteknik", på hundens hus Det ska bli hur kul som helst! Det är nyckeln till nästan allt, att belöna rätt, vid rätt tidpunkt med rätt sak så kommer man så långt så snabbt.

Snart dags för en promenad i skogen med en kompis, (och Lyra såklart) vi hoppas att komma över lite svamp också. De bör finnas en hel del men man vet ju inte om de redan har hunnit bli plockade. Det är ju trots allt en hel del människor ute i nackaresarvatet:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar