lördag 10 september 2011

Finns där lera, så finns där en Lyra!

Idag blev det en promenad i solskenet ute i skogen. Finns nog inget bättre än att just knata runt i skogen dagar som denna. Lyra håller garanterat med. Hon ränner som vanligt fram och tillbaka upp och ner och är lagom vild som en boxer kan vara. Och man fick även se hennes favoritsyssla i skogen - bli skitig!
Man kommer runt ett träd och ser Lyra glatt stå och borra ner ansiktet i den stora lerpölen hon har hittat. Så ja, finns där Lera, så finns där en Lyra!

MMm Lera

"Passar jag i detta läppstift?"

Och öronen ligger alldeles prima tycker Lyra, de framhäver leran bättre om de är bakåt.


6 kommentarer:

  1. Hahaha! Lovley Lyra :)

    Fråga, hur får du hennes ögon/veck så pass vita och fina? Eller det kanske inte rinner från dom så mycket?

    SvaraRadera
  2. Ja fan vad ja garva åt henne när jag såg att hon hade lera sådär.
    Hm jag vågar inte säga om de rinner mycket eller lite, då jag aldrig haft en hund med rinnande ögon förut, men de rinner absolut.
    Jag har provat lite olika saker, bland annat milt ögonrengöringsmedel. Sådant som man bara har under ögat. Men de kan jag inte påstå att de funkade så bra. Sen så återgick ja till de som faktiskt fungerade allra bäst, och är faktiskt de enklaste sättet också. Det är så simpelt som att jag bara torkar med en microfiberduk kanske 3-7 gånger i veckan under ögat. Brukar passa på att torka efter de hon har ätit, då hon ändå är alldeles slaffsig med mat på hakan =) då drar ja bara lite snabbt med duken under ögonen. Sen så brukar ja under pollentider, eller när det är väldigt dammigt använda lite ögonvatten.

    Men micrifiberduk är absolut det bästa ja provat hittills!

    SvaraRadera
  3. ser verkligen fram emot att ha lerfiguren här en vecka:)

    SvaraRadera
  4. Det värmer att höra de mamma! =)

    SvaraRadera
  5. Gyttjebad och lerinpackningar är ju väldigt bra för huden. Du inser väl hur mycket stålar Lyra sparar in åt dig. Tänk vad detta skulle kosta på ett spa...

    SvaraRadera
  6. Haha ja hon en riktig spa-torsk! Lerinpackning är hennes absoluta favorit=)



    Emmy

    SvaraRadera