lördag 26 november 2011

Ett litet till framsteg

Ja, jag kan inte säga om de är slump eller om de är träning eller bara medvilja att testa och tur från Lyras sida - men i morse så gjorde vi fyra ingångar på rad utan att ja höll ut armen rakt ut. De känns som att hon kanske har hajar / chansar. Men de är bra för mig att de finns en vilja från hennes sida att vilja göra "rätt".  Jäklar va lycklig jag blev när hon satte sig helt rätt och rakt och snabbt från 15 m håll på min sida. Som sagt vi tränar varje morgon och eftermiddag från och till dagiset. De blir inte långa pass, men de är något. Sen när hon är helt införstådd med vad jag vill förmedla blir de längre pass.


Men jag är sjukt glad och tacksam över ha en så extremt samarbetsvillig hund!

1 kommentar:

  1. Tack så mycket! :) Vi hade en fin advent, hoppas ni hade det också!

    Alltid lika kul när man ser resultat, lycka till med lydnaden! :)

    SvaraRadera