söndag 13 november 2011

Nytt recept - Kycklinglever med morötter & ärtor

Igår så tog jag och torkade färska morötter och ärtor i ugnen - i åtta timmar!
Morötterna rev jag, och ärtorna var som de var. Jag torkade även en riven klyfta vitlök ihop med de hela.
Så idag kunde jag göra ett nytt recept på hundkex. "Kycklinglever med morötter & ärtor".
Jag har även i detta recept valt att använda mig av bovete och quinoa. Både quionoa och bovete är en typ ört och är därför inte besläktad med någon grässort eller spannmål. Både dessa är också naturligt fritt från gluten.
De torkade morötterna och ärtorna malde jag ihop med quinoan innan jag tillsatte dem i degen. Jag måste säga att det luktade verkligen jättegott! 

Så from i morgon så kommer det finnas provpåsar på just dessa. Så om det är någon som är sugen på testa skicka ett mejl!

Innehåll.
Kycklinglever, torkade morötter, ärtor och vitlök. Bovete, bovetekross, köttbuljong, rapsolja och ost.
Alla råvaror är självklart ekologiska.

"Levermynt"

4 kommentarer:

  1. Det låter gott! Dom tre raringarna som är här hemma gillar alla sorter! Fler sorter är bara kul!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att ni vill testa!
    Jag blir bara lite osäker på vem det är som frågar, så till den rara människa som skrev här ovan "anonym" hör av dig till mig så skickar jag en påse!

    emmy.klang@gmail.com

    SvaraRadera
  3. Jag testar gärna! Lok är en allätare när det gäller godis så det är alltid kul och testa något nytt!

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Vad roligt att ni vill testa!
    Du kan väl skicka över din adress så kan jag skicka ett prov till er?
    emmy.klang@gmail.com

    ha det!

    mvh

    Emmy

    SvaraRadera