fredag 11 november 2011

Sova under täcket?

Ja Lyra har alltid varit lite förälskad i både ligga i solen i sommarhettan och ligga inbäddad i filtar, speciellt efter att ha badat. En ny grej hon har börjat med de senaste månaderna är att lägga sig under filten, som jag ligger under i soffan. Likadant i sängen, om hon får välja själv så lägger hon sig under täcket och sover. Alla andra hundar man har haft har tyckt väldigt fort att de blir för varmt att ligga helt under täcket, men inte Lyra.
Hon är så himla förtjust i att ligga under filten så om jag ligger ner i soffan och lyfter upp filten lite, så kryper hon direkt in under den. Sen ligger hon där och sover tills jag väl reser mig.
Närhet är ju något som står väldigt högt på hennes lista. När Lyra är trött när vi inte är hemma så vill hon krypa upp och lägga sig i knät och sova. Detta är något många av mina vänner har fått uppleva =) Hon går upp så försiktigt så man hinner knappt reagera ibland. Det är rätt fascinerande hur en så stor hund som en boxer kan klättra upp ens knä, utan att göra illa en, utan att behöva någon hjälp alls för att komma upp - och allt detta bara för hon är trött och vill sova.
Här kommer ett exempel på hur hon ligger och sover under filten, vanligen så sticker inte ens nosen ut =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar