torsdag 3 november 2011

Ett ljus i mörkret

Ja nu efter man ställt tillbaka klockan så är det verkligen mörkt tidigt på kvällarna. Det är bara att plocka fram reflexer och lampor och gilla läget helt enkelt =)
Och ja man kan ju även säga att ett ljus i mörkret är mer än bara en lampa eller ett ljus, Lyra är ett starkt lysande ljus som alltid får en på bra humör.
Det spelar ingen roll om man har haft en dålig dag, har ont i de inflammerade lederna eller vad som helst, sekunden när jag ser henne när jag hämtar henne på dagiset så bara skiner jag upp.
Men det jag egentligen menade med "ett ljus i mörkret" från rubriken är det senaste tillskottet bland hundtillbehören.
Det är en ledlampa som man fäster på halsbandet, den lyser upp riktigt bra faktiskt. Och då Lyra är vit så reflekterar hon det orange:a ljuset hur bra som helst. Lampan kommer från Adells hundservice, fast jag köpte den via deras annons på tradera.

Med blixten på

Utan =)



2 kommentarer:

  1. Ja visst ser dom läskiga ut när dom sover så!
    Gud vad bra reflex/lyse! Måste införskaffa nya till mina :)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Ja, man kanske skulle skaffa en "hundnattbindel" =)
    Ja jag kan verkligen rekommendera det! Bland de bästa köp jag har gjort! De syns så himla bra och de är inget man måste komma ihåg att plocka med sig hela tiden, utan den sitter där på halsbandet. Skönt även när man går själv på ängarna utan belysning att se vart hon är, inte bara för att visa för andra. =)

    Tror de finns tre på annons på tradera just nu, kolla länken

    http://www.tradera.com/Husdjurstillbehor-c3_1616?search=ledlampa

    SvaraRadera