söndag 1 april 2012

Invigning nomesele

Idag invigde vi nomeselen som jag beställde från Jens hundartiklar. Nu i början vill jag bara att hon ska vänja sig med att ha något som hänger bakom henne så jag fyllde en pet-flaska med lite småsten och vatten. Jag började med att gå framåt med kopplet på och berömde och gav godis till Lyra när hon gick framåt utan att bry sig om flaskan. Det tog inte lång tid innan Lyra accepterade att flaskan var där och efter ett tag så fick hon gå med bara nomeselen och flaskan efter sig lös. Lyra brydde sig inte speciellt och tog tom upp pinnar och knata runt med i munnen medan hon drog flaskan.Det gick mycket bättre än vad jag hade väntat mig och vi får köra på några gånger med bara en flaska innan vi lägger på några vikter på det. Vi höll väl på i ca 25 minuter och sen tog jag av selen och gick in i skogen för en skogspromenad istället.






"Woho!! en stor pinne"

"Men hallå, sitter den typ fast? i trädet?"

Tack kära Lyra för att du valde att rulla dig i den där äckliga illaluktande högen.

Tack så hemskt mycket.


Hahaha så jäkla rolig min!!



"Matte, titta vad jag har hittat, får jag hoppa upp???"

"Jiihoo!"

Lyra hittar ett rep som sitter fast i ett träd



Ta i mera!

6 kommentarer:

  1. Underbara bilder på din fina Lyra och grattis till 1:a platsen i fototävlingen, ja dina bilder är fantastiska, du fångar ögonblicket...härligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och åter tack =) Det går inte att få annat än underbara bilder på denna hund! (Förutom när hon rullat i skit dåra)

      Radera
  2. aww vad gullig hon är !! jätte fin i kroppen å hon kommer bli finare när hon kör DW :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de ska bli kul sen när hon börjar bygga lite mera muskler, och jag tror hon kommer att älska att dra lite vikt!

      Radera
  3. Älskar bilden där öronen fladdrar! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja den är ju för jäkla rolig :)

      Radera