lördag 7 april 2012

Påsken fortsätter

Igår så åkte jag ut till mamma för att äta lite påsklunch på Djurö. I sällskap hade jag även min brorson och min bror. Innan vi skulle åka ut så hann jag inte göra någon aktivitet med Lyra och vi väl var där ute så var det snöblandat regn med blåst så jag kände inte ett enormt sug efter att gå ut. Lyra njöt av att vara helt galen för ett tag och efter ett tag fick jag skärma av henne till hallen en stund så hon skulle tagga ner något. Tänk er, både brorsonen, mamma, mammas hund, pappa och hela skogen och en hundlucka där man kan springa ut och in heeeeela tiden som en dåre. Efter ett tag så släppte jag ut henne från hallen och hon hade lugnat ner sig avsevärt och var mycket lugnare och trevligare =)
Jag förstod ju att det var ju en kombo av noll aktivitet innan vi åkte dit och miljön där blir hon lite stirrig av. På kvällen åkte vi hem och var hemma runt halv nio men kände att jag ville trötta ut henne med lite promenad i alla fall. Då det redan är mörkt så ville jag inte gå in i skogen för promenad och ville att på "kortast tid trötta ut mycket utan stress". Så jag kopplade på kedjorna jag hittade (läs stal) ute hos mamma på nomeselen direkt innanför dörren och sen fick hon dra dem hela vägen ner på ängen och på ängen runt. Man märker verkligen att hon gillar att dra kedjorna! Jag varvade med att jag själv drog dem lite då och då så det inte skulle bli för mycket såhär första gången men det var rätt svårt att dra dem för då la hon på mer krut så att hon skulle få lite mera drag igen. Hon gillar det med andra ord=) Sista biten kopplade jag bort kedjorna helt så hon kunde få springa fritt och sträcka ut musklerna lite med vanligt spring.
Väl hemma så hade jag en mycket nöjd och belåten hund.
Kul att det funkar så himla bra med kedjorna och att hon tycker om att dra, det är bra träning för henne. Efter en timme hemma så fick hon även en liten bit färskfoder. Känns alltid bra att fylla på lite efter träningen.
Detta var den grymma påsklunchen min mor bjöd på, tackar! 


Lammstek med hela vitlöksklyftor i

Potatisgratäng är det bästa som finns!

Ärtröra också!

5 kommentarer:

  1. Vad gott med påsklunch och du har helt rätt i att potatisgratäng är det godaste som finns. Kan äta bara det och inget annat till middag!
    Glad påsk till dig och den vita, skrynkliga påskkycklingen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja asså jag är sådan potatissucker! Skulle kunna leva på det =)
      Glad påsk till er med!

      Radera
  2. Hej på er!!
    Nu är vi tillbaka i bloggandet med nya sida =)

    www.hurtigahundar.se
    Mvh Josefine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har undrat vart du har hållt hus =)

      Radera
  3. Jäklar vad gott det ser ut! Själv jobbar man hela påskhelgen :/
    Ja, att bada får dom verkligen att se lidande ut! Men när dom väl är färdiga så vill dom hoppa i igen haha :)

    SvaraRadera