lördag 21 april 2012

Lite nya saker

I förra veckan så beställde jag lite saker från Engelsons igen. Jag kände att jag behövde lite ordentliga kläder för hundaktiviteter utomhus så det blev en jacka och ett par byxor. Passade även på att beställa en midjeväska med plats för vattenflaska. Detta är verkligen något som jag kommer ha nytta av, speciellt när man ska spårträna så man kan lägga ner spårpinnar i väskan och även ha plats för vatten i annat fack. Tycker även priset var mycket bra. Det ingick även en vattenflaska, mycket bra!


Jag var lite optimistisk när jag beställde kläderna, jag tog av någon anledning jackan i en mindre storlek än vad jag brukar - vilket resulterade i det självklara - den var för liten =). Byxorna däremot satt jättebra och var supersköna!! Och det är sällan de är lagom i längd för mig, utan tenderar alltid i att bli för korta eller om de är lagom i längd så ser de ut som ett tält upptill, men dessa satt och såg bra ut. Men jackan får åka tillbaka och förvandlas till en större innan den får komma hem igen. Ska bli skönt sen att ha en ren träningsjacka och träningsbyxor. Får även passa på att testa byxorna idag på spårkursen i Tullinge.
Det är via  Hundtjänsten jag går även denna kurs hos, jag gillar Elinor och tycker hon är bra och man vill gärna gå till samma om man har möjlighet. Jag går ju även på introkurs i tävlingslydnad med henne och är nöjd.

Ska bli en skön dag i Tullinge och skönt att få tänka på annat då man inte direkt är på topp på grund av allt här hemma..

Jacka "Sorsele"

Byxor "Sorsele"



6 kommentarer:

  1. sv; Åh tack så mycket! Vad snällt. :)

    Engelsons har faktiskt en hel del prisvärt, :) Har själv "Bobergs byxan" därifrån som går på 250 spänn, hur prisvärt som helst måste jag säga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alltså jag blev alldeles lycklig när jag hittade dem på nätet, asbra ju!

      Radera
  2. Fina kläder, älskar engelssons, brukar köpa både skor, jackor, och en klöjveväska till våran Findus, tycker de har bra kvalitet och bra priser!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte också en klövjeväska från dem, vad gilllade du den? Måste säga att jag är förvånad över hur mycket bra prisvärda saker det har.

      Radera
  3. Tycker klöjveväskan är kanon, köpte en innan på Grizzly, men direkt när man satte tyngder i den, så sprack det i fickorna, och den var inte alls lika bekväm som den från engelssons, våran Findus fick den till julklapp och han älskar den, den är stabil och stadig och och tål både rusk och regn. Mvh.Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad fint att den andra sprack när man la i tyngder, vilket är lite själva vitsen med klövjeväska=)
      Jag gillar den också men de enda är att de där "vadderingslapparna" som ska sitta över spännen etc så de ligger mjukt mot pälsen - glider iväg lite så att de inte skyddar längre, men jag kanske har den för löst däremot? Vet inte riktigt hur mycket jag ska spänna fast den utan att det blir obekvämt. Lyra är ju inte direkt lugn och stilla på promenaderna utan skuttar ju runt en del =)

      Radera