söndag 29 april 2012

Underbar hundhelg!


Ja denna helg har verkligen varit helt underbar. Både väder och hundaktiviteterna. Lördagen så var det dags för första träffen med sökgruppen som jag är med i, och första sökövningen. Jag har läst på MASSOR på internet om artiklar och sök hade fått lite kläm på de hela men det är ändå inte samma sak som att utföra det själv.
Det är en riktigt trevligt gäng med hundägare i gruppen och man känner sig inte alls dum på något sätt när man frågar eller så. Det gick jättebra allting och det var faktiskt rätt skönt att ligga och figga i solskenet i skogen =)
Längtar till nästa omgång!

Och till den andra roliga saken är att idag var vi iväg på "Boxerns dag" i Täby anordnat av ÖLO. Jag ställde ut Lyra på den inofficiella utställningen och vi kom tvåa med HP! Domaren sa att hon tyckte Lyra hade den klart snyggaste kroppen och huvud, men pga att hon är ju något missfärgad i några av hennes underbara rynkor så vann kom den andra tiken som 1:a. Det var även det en mycket snygg tik och det har med hälsa att göra att hon satte henne som tvåa, med andra ord de röda i rynkorna. (Jag var lite uppe i varv när hon pratade men hon sa något med att "det är väldigt hårt med den biten just nu) Antar att hon menade något med att de kanske kunde ha något med svamp eller allergi som kunde ha orsakat det. Däremot så hade Lyra nu varit tigrerad så hade man ju inte sett detta.  Men jag är överlycklig över vår 2:a-plats! Även om det hade varit kul att ta hem förstaplatsen=)

Kommer få några bilder mejlade till mig från utställningen, så då lägger jag upp dem här sen=)
Vårt första HP!





6 kommentarer:

  1. Grattis!
    Kul med så fin kritik och roligt att dom tyckte att du visade henne så bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack=) Ja jag är verkligen jätteglad för kritiken och självklart över att de tycker att man visar dem bra också =)

      Radera
  2. Stort grattis till både hund och handler!!

    SvaraRadera