tisdag 9 juli 2013

Dubbelpass

Jag åkte ner lite tidigare till jobbet i morse och körde ett pass på ängen utanför. Fortsätter nötandet med positionen som tidigare och jag upplever en skillnad. Jag skrev förut om att jag gick lite för långsamt på linförigheten och skulle öka tempot, och det har jag gjort. Jag trodde det inte direkt skulle vara någon grej för Lyra alls, det var det=). Hon är ju så van med det "lugna" tempot så hon hängde inte riktigt med i början.
Svängarna och vändningarna går framåt, men fortfarande svårt med helt rätt position. Lyra förstår inte riktigt vart detta höga krav har kommit ifrån :P
Efter jobbet så åkte jag iväg och gjorde lite ärenden i Mölnvik för att sedan ta ett till pass på klubben.
Hon hade lite sådär helikopterfokus och kunde inte låta bli att titta på några hundar en bit bort som tränade, men försökte låta bli, men kunde inte, men ville, meeeen måååååååååssssttttee titta!. Hon hänger ju med men sekunden det är fritt så måste hon titta, något jag inte helt uppskattar att hon ens bryr sig om dem.
Svängarna känns ungefär som i morse, lite bättre för hon är mer mera på vad vi sysslar med, och försöker rätta upp sig själv, ibland. Tänk vad mycket köttbullar och korv det kommer att passera vita clownens mage innan allt sitter som det ska =)
Körde läggande, läggande och platsliggning också och alla med gott resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar