fredag 26 juli 2013

Tävling + tävling = träning.

Både denna söndag och nästa söndag ska vi tävla. Nu på söndag är det i Uppsala och nästa söndag är det i Södertälje.
Ja tränar fortfarande väldigt mycket position, svängar och helt-om-svängar. Jag känner att det går ju framåt men ja det är ju jobb kvar. Är mycket inne på nu att hitta hur jag lär Lyra det där lullilull,petpet,detaljköret så vi blir bättre och bättre. Måste försöka göra något åt luftigheten sen, hon går fortfarande (oftast) lite för luftigt.
Tänk vad gött det skulle vara att fixa någon av kommande tävlingar!
Jag måste även snart börja träna lite inför appellen så det inte kommer i glömma. Framförgåendet måste jag göra klart snart, måste verkligen ta tag i det och lägga fokus på bara det. Jag vet ju om vi bara lägger fokus på det så klarar vi det. Har en till efter detta innan jag ska ska starta i appellen i september. Måste även lägga mer spår, fy skäms vad dålig jag varit på det sista tiden! Det liksom blir bara inte av? Det är lättare om man åker iväg ett gäng än att bara gå ut i skogen bakom huset av någon anledning.


2 kommentarer: