måndag 8 juli 2013

Position position position!

Det är bara att nöta nöta nöta nu! Linförigheten/ff ska bli bättre! Inser ju nu när jag lägger extra fokus på position hur jäkla dålig position hon har ibland. Jag känner nästan att jag måste backa ner lite till basicnivå och börja om från början med vissa saker. Hon vet verkligen inte vad som är korrekt position så det är ju inte konstigt att vi får så dåliga poäng på linförigheten. Visst nu går hon ju bättre på träning än på tävling men det spelar ingen roll.
Jag måste verkligen in och hjälpa henne veta vad som är rätt på nytt. Försöker hitta balansgång mellan nöta/roligt/lärorik och inte uttråkande. Vill liksom inte träna samma sak om och om igen så hon blir lite less, utan vill ha lågan uppe och sluta i precis rätt tid även om man själv vill fortsätta hur länge till som helst.
Lyra är ju för långt fram i sin position i förhållande till mig för att svängarna ska bli bra, jag går alldeles för långsamt för det ska bli naturligt för henne att bara haka på och ja.. positionen..positionen.. Men vi ska klara detta, vi ska få bättre poäng på linförigheten!
Helt klart så får det bli mitt mål i år att bättre på ordentligt.
Platsliggningen känner jag mig inte orolig för utan början känna att vi börjar hitta tillbaka till som det var förut, och det kommer vi fixa.
Ska bli intressant att se hur det kommer gå på tävlingen i Uppsala nu, tänk OM vi skulle klara det, jäklar vad gött det skulle kännas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar