måndag 29 juli 2013

Sitt, ligg, stanna - håll ut!

Idag tänkte jag att jag skulle åkt iväg till öppenträningen på klubben. Men jag insåg vid stängning att jag inte skulle hinna och att jag var rätt trött efter helgen.
Så jag gjorde en del av planen som jag tänkt inför platsen - åka till nya platser och köra platsliggning. Så jag tog bilen ner till Stavsnäs, tog på träningshalsband och koppel och gick mot ängen. Och Lyra var precis likadan som hon är på tävling, ivrig, lite ofokuserad, spattig, vilja att komma fram till målet - exakt det jag var ute efter!
Vi gjorde en vanlig ingång, och hon var som hon var på träning, som ovan. Jag gick ut till en punkt på gräset och la henne och gick iväg. Hon betedde sig nästan exakt som på tävling då hon ligger och smårycker med ena låret lite, kollar runt sig och på allt som rör sig. Jag berömde henne borta där jag stod när hon hade fokus på mig och lät henne ligga hela 2 minuterna för hon låg så bra. Och gick tillbaka och belönade henne för glatta livet.
Åkte vidare till en plats på Djurö där hon inte varit förut och gjorde om samma sak, och hon låg kvar, och hade bättre fokus på mig redan från början.
Så planen är att åka runt till helt nya platser och köra platsliggning :P

Over n out!

Här kommer lite bilder från tävlingen, tack för bilderna Linn!
Ställandet, mycket nöjd!


Platsliggningen

Innan hon gick upp:P






Nomnom händer i munnen
Nöjd matte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar