söndag 28 juli 2013

Nära men inte där ännu.

Idag bar det av till Uppsala för en ny tävling. Jag hade bra vibbar inför tävlingar och var inte nervös.
Vi fick startnummer 1, vilket gjorde mig rätt nöjd för det började bli varmt men var fortfarande molnigt. Jag var ännu gladare över det när molnen försvann och det blev varmt som den varmaste sommardagen!

Platsliggningen började och åter igen gick Lyra upp efter en stund. Hon låg längre den här gången men tyvärr gick hon upp, och till mig.
Och ja jag blev lite besviken när man vet att det spelar ingen roll hur resten går för vi kommer inte bli godkända iallafall. Men det är bara göra det bästa av saken och ha lika kul som förra gången.
Programmet gick bra och vi slutade på 136,5 poäng. Och jag måste åter igen träna på att gå snabbare i linförigheten, vettefan varför jag går så långsamt när det "gäller".
Jag är jättenöjd med programmet i övrigt även om det vara lite smågrejer här och var, och som alltid linförigheten kan bli mycket bättre på tävling!

Platsliggning 0
Tandvisning 10
Linförgihet 7
Läggande 8
Inkallning 8,5
Ställande 9,5 !
Apportering 10
Hopp över hinder 9
Helhetsintryck 9!

Efter vi kommit hem och Lyra fått sova en stund så gick jag ut och körde lite platsliggning med störning.
Kanske inte syns så väl men jag kastar bollar, ben, kottar och lägger ut kvistar och ja ni kan omöjligen se att jag skuttar runt utanför bild..
Tanken var att hon helt enkelt skulle ligga kvar, sen så får vi jobba vidare med detta. Tänk om hon kunde ligga kvar såhär nästa söndag =)


Här kan ni se videon från här hemma idag


2 kommentarer: