fredag 11 mars 2011

Annorlunda

Idag när jag vaknade så insåg jag snabbt att min lilla loppa till hund inte var här, det känns verkligen annorlunda.
De är som om man inte har någon att prata med. Inte för att man direkt för ett samtal med hunden, men ja ni vet =)
En liten tidsskillnad på när man går upp är det ju också. I vanliga fall så får jag gå upp runt 05.55-06.05 och nu kunde jag gå upp 06,40. Det blir ju en del tid som rinner iväg på att åka och lämna henne i Hökarängen. Men nu har hon bara en vecka kvar där, sen börjar hon på hunddagiset i Kärrtorp.
Jag kommer nog kunna gå upp runt halv sju då, så bara där blir det ju tid som man "sparar in", och sen kommer det gå fortare att hämta henne. Visserligen så har jag inte tyckt att det varit speciellt jobbigt att åka till Hökis på morgonen, de är ju inte så att jag har haft något val. Det är ju bara att gilla läget och göra de bästa av saken.
Och de här med att åka tunnelbana på morgonen och vara bland massa folk har ju verkligen gett resultat i en samlad hund. Jag funderar på att jag ska ta och ta tunnelbanan hem från de nya dagiset, så man inte blir utan den dagsträningen den är så pass nyttig. Vi kommer ju att gå dit på morgonen i vilket fall.

Nä nu blir de lite mera kaffe sen gå ner till jobbet i detta fantastiska väder..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar