onsdag 30 mars 2011

Det är något som inte stämmer

Idag så fick jag hämta hem Staley. Jag framförde mitt extrema missnöje och sa att jag rent ut sagt blir förbannad över hur de inte kan ringa djurets ägare när djuret ska vara kvar. Mystiskt nog så verkar de tre olika "sköterskorna" som jag pratade med (fick lustigt nog inte träffa veterinären) ha en negativ inställning till just den veterinären Staley blev behandlad av. De framförde även mitt budskap om att jag var riktigt arg. Och inte nog med det, jag frågade sköterskan som lämnade ut Staley vad som egentligen var fel, och hon säger "ja det står här att det var för att det var stopp i urinröret, och att han inte äter". Då svarar jag "öh, va? jag har aldrig sagt att han inte har kissat eller inte äter, jag berättade för både henne och för er när ja ringde att han pissat på mig". Ena saken efter den andra stämde inte överens med vad som verkligheten har varit. Han åt ju visst mat, och han kissade visst innan han kom dit, men de verkade trångt.

Sköterskan tyckte själv att allt verkade så himla konstigt.. Jag börjar till och med bli rädd för att Staley har fått legat inne för behandling för något han inte har behövt göra. Hon som hade skött Staley sa att han hade varit jätterädd och bara legat i sitt lilla katthus hela tiden, men han hade varit uppe inatt och både kissat och ätit. Hon sa även att när hon kom in med honom så bytte han ju kroppsspråk direkt när han såg mig och var som vilken katt som helst. Så det finns ju en liten risk för att han inte har kissat och ätit för han var just rädd, och om veterinären tror att hon ska behandla för att katten har stopp i urinröret och inte äter - så blir det ju rätt konstigt när han faktiskt både har kissat och ätit när han kom in.

Sköterskan sa att veterinären hade rekommenderat att han ska gå ner lite i vikt, men då sa ja "ja det är rätt lite då, för han är en rätt kraftig katt, inte tjock men kraftig" varav sköterskan svarar "ja, de ser man ju till och med på hans tassar att han har en kraftig benstomme, han är kraftigt byggd"
De sa även att han hade kissat blod, vilket han inte heller gjorde hemma. Så ja det ÄR NÅGOT SOM INTE STÄMMER. Jag ringde dem nyss och sa "Hej, jag var precis och hämtade min katt Staley" hon som svarade hörde man att hon visste vem jag var. "Jag skulle gärna vilja ha journalen skickad till mig, för det har varit väldigt mycket konstiga saker runt detta veterinärsbesök" "ja det förstår jag, jag tar ut och skickar den till dig"
Ja vad säger man?

Staley mår i alla fall prima här hemma, han har redan ätit, kissat och druckit vatten och varit och hälsat på Lyra som jag hade spärrat av in till vardagsrummet. Staley är uppenbarligen väldigt glad över att vara hemma och - han mår prima, och det är det viktigaste!
Lite bilder från nu när han kom hem
Staley var hur hungrig som helst när han kom hem :)

"Åh äntligen får jag gosa med matte!"

Mår rätt bra va =)

1 kommentar:

  1. Konstigt är det iaf. Hoppas han håller sig frisk nu./y

    SvaraRadera