söndag 6 mars 2011

Underverk!

Den nya koppelträningen har gjort underverk! Igår bestämde jag mig för att ta mig en promenad från Hammarbyhöjden hela vägen till Gubbängen hem till en vän. Lyra har verkligen hajat den nya stilen att gå i koppel i. Hon går jättebra intill en hela tiden. Och nu till det bästa av allt! Jag tror vi mötte sex stycken hundar på vägen till Gubbängen, och hon brydde sig inte om någon av dem!  Hon tittade lite grann, men gick hela tiden som tidigare intill mig! Jag blev så förvånad att hon gjorde samma sak redan efter tre hundar. Jag tror absolut de handlar att hon har fått en "uppgift", och de är att gå intill mig. Så hon är så fokuserad på att göra just de, så hon bryr sig inte om hundarna.

Och inte nog med det, vi mötte även en hund när hon var lös. Den andra hunden var också lös och jag hade inte sett den först den kom precis runt samma hörn som oss. Lyra sprang inte fram till den, fast den började skutta fram till henne och viftade på svansen, jag hade sagt åt henne att stanna. Sen så ja, så kände jag att de är redan "för sent" att försöka koppla henne nu när den andra hunden var framme. Så då fick de hälsa och skutta lite men jag fortsatte att gå direkt. Och efter kanske en 5 sekunder så ropade jag på henne, och hon kom till mig och struntade i att fortsätta leka med den andra hunden :)

Underverk!

Några bilder från promenaden över Nynäsvägen? Osäker på om det är den vägen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar