tisdag 29 mars 2011

Förbannad!

Ja som sagt, jag har gått hela dagen och bara väntat på att de ska ringa från veterinären och säga 1. vad det är för fel, 2. Att jag kan komma hämta honom. De sa till mig igår när jag gick "men då ringer vi om några timmar så kan du hämta honom", men sen ringde de igen och sa att han inte fick komma hem "måste stanna över natten med kateter"
Så timme efter timme har passerat, och till slut så kände jag "nej nu måste jag ringa och fråga vad som händer". Så halv tre ringer jag och frågar. "Ja jag ska kolla med veterinären, vänta lite. Hm hon pratar i telefon, så hon håller nog på ringer runt nu, hon ringer nog snart"
Och timmarna gick.. Så nu halv sju ringde jag igen frågade varför ingen hör av sig?, vad är de för fel på min katt?, och när får jag hämta honom? Hon knappa lite på datorn och så fick jag vänta en stund, sen sa hon "ja idag ska han ju inte hem" Varav jag säger "öh, va? ni sa ju igår att han skulle få komma hem först om ett par timmer, sen dagen efter och nu ska han inte ens få komma hem idag?" Och så kollade hon lite till och sen läste upp lite vad veterinären hade skrivit. Och så får man höra att han har lite struvitkristaller, har inte kunnat kissa själv ännu, och att han inte äter.. Och så länge han inte äter eller kissar själv så får han inte komma hem, och de är inte ens säkert att han får komma hem i morgon...
Det känns rätt konstigt att han både åt och kissade innan han åkte dit, visst kissande var de något misstänkt med, de verkade "trångt" för honom att kissa, och nu hade han struvitkristaller i blåsan precis som jag trodde.
Hon bad om ursäkt för att veterinären helt enkelt har missat att ringa mig, och att hon kommer absolut att göra det i morgon, och att han är i trygga händer. Jag kan ju liksom inte bli arg på henne, hon har ju inte gjort något.

Men för fan (ursäkta språket) varför är det ingen som ringer och berättar för djurägaren att djuret ska vara kvar!!!? Blir så jäkla förbannad, man sitter och är så jäkla orolig, och man tror ju att det har hänt något när ingen ringer och säger att han får komma hem... Vettefan om jag ens kan tänka tanken att ta dit honom igen efter detta. Nu skriver jag i stundens hetta, och kanske inte alls tycker så här när jag lugnat ner mig..

3 kommentarer:

  1. Jag förstår mycket väl att du är förbannad!/y

    SvaraRadera
  2. Du har all rätt att vara urförbannad!! De har ingen rätt att hålla honom kvar utan att rådgöra med ägaren. Så nonchalant och arrogant. Kräv specificerad faktura (allt specificerat - inga klumpsummor) samt journalskopia när du hämtar honom.
    Du kan också begära kostnadsförslag om de anser att han ska vara kvar ännu längre.
    Du avgör om du vill flytta honom till annat ställe i så fall.
    Så respektlöst och hänsynslöst att inte hä kontakt med djurägaren varje dag!!

    SvaraRadera
  3. Ja jag är verkligen sjukt jävla arg. Precis som min mamma sa igår, "det har ju skett en försämring på ditt djur sen du lämnade in honom" och det är deras skyldighet att ringa ägaren då! När han har slutat att äta kanske kanske de ska höra av sig och kolla om han åt tidigare... Kommer bli väldigt svårt att försöka vara trevlig när man väl hämtar honom. Jag kommer verkligen försöka att framföra mitt missnöje över det hela. Jag tippar däremot på att när jag väl är där så är jag bara så lättad över att träffa Staley så jag skiter i allt annat, vill bara ha hem honom. Just nu känns det ju som han har blivit mer sjuk där än vad han var hemma. Så ja jag vill verkligen ha en förklaring från dem vafan är det som har hänt. Och åter igen som min mamma sa "tänk om du inte hade haft din katt försäkrad, och de bara höll kvar honom utan att prata med djurägaren". Bara för att han försäkrad betyder inte de att de är bara okej att hålla kvar djuret. Kommer aldrig känna ett 100 % förtroende för dem igen. Hon som väl svarade när jag ringde andra gången lät ju nästan lite nonchalant, tills de att jag sa "men vafan jag vet ju inte ens vad det är för fel på min katt!" då kom hon väl på sig själv att de jobbar med att ta hand OM ANDRAS djur och man kanske ska låta en smula mer ödmjuk.

    SvaraRadera