söndag 27 mars 2011

Energitanken är slut

Idag är jag helt sjukligt slut på energi. Vettefan om jag ens varit såhär trött förut, och de blir ju inte lättare att bli pigg när man har en hund som sover  - på en. Man blir ju som smittad av trötthet! Lyckades masa mig ut i skogen för en 1 1/2 timmes promenad med Lyra trots allt, hon skuttar glatt omkring, men ändå inte riktigt samma Lyra som man är van vid. Löpandet har jag totalt tröttnat på...
Nu är det ju "bara" typ två veckor kvar - jippi! Man känner sig så himla begränsad i att träna med henne nu när man löper. Man kan inte riktigt göra vad som helst eftersom man inte vill ha henne lös om de kommer någon annan lös hund, för andra med lösa hundar verkar ha en tendens till att tro att det är fritt fram att låta deras hund springa fram då. Och jag vill inte riktigt att de kommer hanhundar framrusande till henne just nu.


 En till orsak till den extrema tröttheten är ju att det känns som jag har ett zoo här hemma ibland. Hela jäkla natten så har katterna hållit på och hoppa upp och ner i sängen, tvångskela med ens armar eller jama ute i lägenheten. Lyra har vridit och vänt sig gång på gång, och man varje gång ja vaknar på nätterna så rättar man ju till hennes extremt fina tikskydd också. Härligt med lite sömn..

Men i morgon så är allt säkert mycket bättre och man är lite lite piggare får man hoppas :) Om inte annat så får man äta lite choklad, allt går att bota med choklad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar