onsdag 23 mars 2011

Nya dagiset

Det nya dagiset funkar verkligen jättebra och de känns jättebra! Det är ett annat lugn där än mot de andra dagiset. Med det menar inte att de andra dagiset var dåligt, utan att jag uppskattar det lugn som infinner sig där. Lyra är mycket lugnare när jag kommer och hämtar.
Båda dagarna nu när jag har kommit hämtat henne så har ytterdörren stått helt öppen så en del av hundarna kan ligga och glo ut (från deras  boxar). De känns väldigt avslappnat helt enkelt. När jag hämtade henne igår så frågade när jag kunde hämta henne dagen efter och fick svaret ”ja då kan hämta vid fyra-tiden, de går så bra och hon är jättelugn och snäll” . Löpandet kanske var till en fördel trots allt :)
Igår när jag skulle ta och tvätta lite soffklädsel så hittade jag ett stort fynd - min visselpipa! Jag har letat i flera månader efter denna, men den var spårlöst försvunnen – i soffan :)
Det är bara en vanlig visselpipa med högfrekvent ljud. Så i morse tog vi med den på promenaden till dagiset, och så när jag fick chansen att vissla på Lyra så kom hon flygande som ett skott! Så fort man visslar så lägger hon i högsta växel och tokspringer till mig. Hon verkligen älskar när man blåser i den. Det är verkligen så att när man blåser, så tar hon i för kung och fosterland och när hon är framme vid mig ”hann jag matte??! Vann jag!!?” . Och idag var hon faktiskt nästan sig själv, hon gjorde hela ett boxerrace på vägen :) . Hon har ju varit väldigt ”seg” sen hon började löpa så de var kul att få se lite mer energi för en gångs skull.

1 kommentar: