torsdag 17 mars 2011

Vuxen

I morse när jag steg upp så märkte jag att min lilla loppa har blivit en stor loppa – Lyra löper!
En till sak som jag insåg att vit päls + löpande tik är fan inte roligt – någonstans!
Och jag minns även varför jag funderade på att skaffa en hane istället för tik - tikar löper:)
Så det var bara skippa kaffe och frukost, ringa nuvarande dagis och säga att hon kommer, de tar inte mot tikar under löpet.. Ringa Mamma och säga att jag kommer ut med henne. Tbanan gick 06:43, och jag var framme på Djurö 08:02. Tack och lov att min pappa kunde komma och hämta henne vid bussen så jag kunde ta bussen tillbaka som gick 08:10. Jag anlände sedan till kontoret 09:30, vilken härlig morgon va?
Jag insåg även snabbt att Lyras sista dag på nuvarande dagis är på fredag, och första dagen på det nya är på måndag – och hon löper… Så jag slog precis en signal dit för att berätta att hon löper.. ”Ja, men då är det bara att hon sitter i löp-boxen” Jag visste inte om att de tig emot tikar under löpet så jag blev ju helt sjukt glad! Jag hade ju ställt in mig på att vara utan min lilla loppa på vardagarna i några veckor, och att de kändes lite halvbra att hon ska in på ett nytt dagis direkt efter. Man vill ju inte att de ska hinna ”tappa” den vardagslydnaden man har tränat så himla mycket med.
Det känns som jag har medvind nu, som om jag vunnit på lotteri eftersom jag kommer att kunna ha henne på dagiset även om hon löper J
Jag ska lägga upp några bilder från bussresan ut i morse när jag kommer hem, Lyra har ju en tendens att vilja sitta och sova – även på bussen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar